Frakt & leverans

Budbee - Hemleverans

  • Pris - (Se ditt pris genom att lägga din produkt i Varukorgen, samt fylla i ditt postnummer)
  • Leveranstid - Leveranstiden är några få arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans till dörr. Du väljer själv till vilket datum/tidsintervall leveransen ska se, i Budbee-appen.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till Budbee. Du kommer att aviseras av Budbee via sms och i Budbee-appen.


Service Point

  • Pris - (Se ditt pris genom att lägga din produkt i Varukorgen, samt fylla i ditt postnummer)
  • Leveranstid - Leveranstiden är några få arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverantörer - Vi samarbetar med ett antal olika leverantörer med Service point ombud, bland annat Bring.
  • Leverans - Paketet hamnar på ditt närmaste/valda Service point ombud.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad. Du blir aviserad av leverantören på sms/mail med uppgifter för uthämtning.
  • Ej uthämtat paket - Om du som kund inte hämtar ut ditt paket i tid kommer detta att returneras till oss. Vi kommer då att kontakta dig. Önskar du att vi skickar ut paketet på nytt kommer vi att debitera dig en fraktkostnad för detta.


DHL paket - Hemleverans

  • Pris - (Se ditt pris genom att lägga din produkt i Varukorgen, samt fylla i ditt postnummer)
  • Tidsslottar - Måndag - Fredag: (8-16).
  • Leveranstid - Leveranstiden är cirka 2-6 arbetsdagar (från och med det att din produkt finns i lager)
  • Leverans - Leverans till gata/port.
  • Avisering - Du informeras på mail när din order är skickad till DHL. Du aviseras därefter av DHL via sms, där du länkas till en sida för att välja leveransdag och tid. Vid bokning av hemleverans får du ett sms om att leveransen är påväg och en avisering per telefon ca 15-30 minuter innan ankomst.
  • Tilläggstjänst inbärning - Tillval att boka inbärning inför leverans finns och görs hos DHL.
  • Bomkörning - Om du som kund bokar in en leveransdag och sedan nekar leverans/byter leveransdag då lastbilen är påväg, kommer vi fakturera dig för "bomkörning". 


Hämta själv - På lagret / Sweef showroom

  • Uthämtning  lagret - Väljer du fraktalternativet "Hämta själv" informeras du via mail när din order är redo att hämtas. Ring gärna Sun-Com ca 30min innan din uthämtning så att de hinner förbereda godset. Ha din orderbekräftelse redo.
  • Adress till lagret - SUN-COM LOGISTICS ABHantverkarvägen 31, 136 44 Handen
  • Telefonnummer till lagret - 08 - 480 016 66
  • Öppettider för lagret - Måndag - Fredag (helgfria) 08.00-17.00 (Lunchstängt 12.00-13.00) Lördagar (helgfria) 09.00-13.00 
  • Uthämtning Sweef Showroom - Väljer du fraktalternativet "Hämta själv: Sweef Showroom" får du ett mail av oss då din order finns att hämta. Detta är enbart möjligt för mindre produkter.
    Adress till Showroom - SWEEF AB Drottninggatan 75, 111 60 Stockholm
    Telefonnummer till Showroom - 08 - 410 441 05
    Öppettider för Showroom - Se aktuella öppettider på vårt Showroom-sida.


LEVERANS UTOMLANDS (MED DELEGO)

Vi har möjlighet att arrangera leverans utomlands med Delego til en rad länder. Kontakt oss, info@happyfluffycloud.com, med önskemål om leverans. / We have the opportunity to arrange deliveries abroad to a few number of countries, with Delego. Please contact us at info@happyfluffycloud.com with your request to arrange a delivery to any of the countries.

  • Leverans/Delivery - Leverans till gata/port. Vänligen observera att leveransen endast går så långt som till gatan/entrén till adressen. Vänligen hjälp chauffören med lossningen av godset /Please observe that the delivery only goes as far as the street/entrance of the address. Please assist the driver with the unloading of the goods

LEVERERING UTOMLANDS (UTANFÖR VÅRA FRAKTAVTAL) | INTERNATIONAL SHIPPING (OUTSIDE OF OUR TRANSPORT AGREEMENTS)

För leveranser utomlands till länder som inte ingår i vårt standardleveransområde med Delego rekommenderar vi att du personligen bokar en internationell leverans med avhämtning från vårt lager i Jordbro, Sverige. Vår speditionstjänst kan även leverera godset till en lämplig terminal i Sverige som ligger närmare valfri riksgräns. Det är viktigt att ordna hämtning samma dag som varorna bokas för att levereras till nämnda terminal eftersom de flesta terminaler inte kan hålla gods under en längre tid. Men på din begäran hjälper vi dig givetvis att boka en internationell leverans med ett lämpligt fraktbolag. Samma villkor gäller inte då våra internationella leveranser skiljer sig från våra standardleveranser. Dessa internationella leveranser, utanför vårt standardområde, innebär ofta ett större risktagande än vanligt, på grund av fler omlastningar innan slutdestinationen. Risken ökar för produkter som inte kan packas och säkras ordentligt på pallar. Fråga oss gärna vad som gäller för just de produkter du är intresserad av. Flera produkter lämpar sig mer för långa leveranser än andra. Vi kommer att kontakta en lämplig speditör och få ett slutgiltigt fraktpris innan du bokar din internationella frakt. Detta belopp betalar du som kund innan leverans. När vi bokar denna internationella leverans kommer du att godkänna ett avtal från oss där du tar på dig riskerna med denna transport.

For deliveries abroad to countries that are not part of our standard area of delivery with Delego (see above), we recommend that you personally book an international delivery with collection from our warehouse in Jordbro, Sweden. Our Freight Forwarding Service can also deliver the goods to a suitable terminal in Sweden that is closer to any national border. It is important to organize collection the same day as the goods are booked to be delivered to said terminal since most terminals cannot hold goods for an extended period of time. However, at your request, we will of course assist you in booking an international delivery with a suitable shipping company. The same terms do not apply as our international deliveries differ from our standard deliveries. These international deliveries, outside our standard area, often involve a greater risk-taking than usual, due to more transshipments before the final destination. The risk increases for products that cannot be packed and secured firmly on pallets. Feel free to ask us what applies for the specific products you are interested in. Several products are more suitable for long deliveries than others. We will contact a suitable forwarding agent and get a final shipping price prior to you booking your international shipping. This amount is paid by you as a customer before delivery. When we book this international delivery, you will approve an agreement from us where you take on the risks of this transport.

International shipping

We deliver to the following countries
United States - (shop from Happyfluffycloud.com) Please note that all orders made to the US require a formal customs clearance, and that the customer will be charged with an additional tax cost. All shipping charges are non-refundable. Please contact us at info@happyfluffycloud.com if you have any additional questions.
Finland - (shop from Happyfluffycloud.se)
Denmark - (shop from Happyfluffycloud.se)
Norway - (shop from Happyfluffycloud.no)
Germany - (shop from Happyfluffycloud.de)
Austria - (shop from Happyfluffycloud.de)
Belgium - (shop from Happyfluffycloud.de)
Netherlands - (shop from Happyfluffycloud.de)
Switzerland - (shop from Happyfluffycloud.de)
Slovakia - (shop from Happyfluffycloud.de)
Luxembourg - (shop from Happyfluffycloud.de)
Czech Republic - (shop from Happyfluffycloud.de)

If you are from any other country please contact us, we do ship globally upon request, info@happyfluffycloud.com.

Din varukorg